"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

“Minggu ini fatwa jatuhkan PH, minggu depan fatwa lain, itu parti fatwa”

AKMAL MANAF
“Minggu ni fatwa wajib jatuhkan Pakatan Harapan (PH), minggu depan fatwa lain. Tahun depan fatwa lain pula. Itu parti fatwa,” demikian kata Presiden AMANAH, Mohamad Sabu.

Mohamad berkata, pihaknya mengambil kira segala kritikan yang dilemparkan dan jika kritikan itu berasas, ia akan diperbaiki.

Namun, Menteri Pertahanan itu menegaskan, pihaknya akan melawan parti yang selalu menurunkan fatwa seperti itu.

“Kalau ada fatwa-fatwa mengarut itu, kita hindarkan. Kita lawan parti yang selalu menurunkan fatwa itu kerana boleh merosakkan keharmonian yang ada di Malaysia,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucaptama Majlis Rumah Terbuka AMANAH, di Jalan Semarak, hari ini.

Ahad lalu, ketika ucapan penggulungan Muktamar Pas ke-65 di Kuantan, Ketua Dewan Ulama Pas, Nik Zawawi Salleh secara terbuka menyuarakan pendirian parti itu bahawa ‘wajib’ menjatuhkan kerajaan PH.

Susulan kenyataan kontroversi Nik Zawawi itu, Mohamad sekali lagi mengulangi pendirian bahawa akan melawan fatwa-fatwa mengarut itu.

“Nak kritik, silakan kritik. Nak kritik apa pun kepada saya, kepada AMANAH dan PH, silakan.

“Tetapi fatwa mengarut yang kita hadapi, kita akan lawan. InsyaAllah kerajaan PH akan terus teguh,” katanya lagi.

Tiada ulasan: