"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kecoh dalam masjid ketika kuliah Wan Ji

Ceramah pendakwah bebas Wan Ji Wan Hussin di Melaka malam ini tergendala sebentar apabila satu kumpulan membantah program itu.

Kejadian berlaku di Masjid Ar Rahman di Kampung Parit Melana di Durian Tunggal, dan bantahan dianjurkan Gerakan Pembela Ummah negeri itu.

Menurut siaran langsung di Facebook, kumpulan itu masuk ke dalam masjid untuk mendesak ceramah dihentikan namun kira-kira belasan polis berkawal dengan membuat barisan untuk menghalang mereka ke bahagian depan.

"Ini rumah Allah... Kalau nak dengar, tak apa tapi kalau nak buat masalah, saya tak benarkan," kata seorang anggota polis.

Seorang lagi anggota polis pula berkata pihak lain juga boleh mengadakan program ceramah kerana "semua ada hak".

Selepas kira-kira sepuluh minit, kumpulan tersebut kelihatan akur dan mula keluar dari masjid.

Wan Ji kemudian meneruskan ceramahnya. Beberapa polis kekal berkawal dalam masjid, sementara para pembantah berada di perkarangan sebelum beredar.

Terdahulu, sebelum ketibaan Wan Ji, beberapa puluh orang berkumpul di luar masjid untuk membantah program itu.

Tiada ulasan: