"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar: Belanjawan mungkin tak disokong jika tiada pindaan

Belanjawan 2021 akan mendapat sokongan penuh dalam Dewan Rakyat sekiranya pindaan dibuat untuk “kebajikan rakyat”, kata Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.

"Saya nak tekankan di sini, saya tidak mahu ada andaian mudah. Keadaan sekarang berbeza.

"Kerajaan, menteri kewangan dan perdana menteri tahu belum ada kepastian belanjawan dalam bentuk sekarang kalau tidak dipinda untuk membela nasib rakyat seperti yang kita tuntut.

“Belum pasti belanjawan ini kita luluskan dengan cara mudah," katanya dalam perbahasannya Rang Undang-Undang Perbekalan (Belanjawan) 2021 di parlimen hari ini.

Anggota parlimen Port Dickson berkata belanjawan dibentangkan Jumaat lalu tidak menepati tuntutan wakil rakyat Pakatan Harapan (PH), sebagai usaha awal untuk mendapatkan sokongan kedua-dua belah pihak.

Tiada ulasan: