"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 polis antara 4 ditahan dalam siasatan ‘wang perlindungan’ RM500,000

Predeep Nambiar

GEORGE TOWN: Empat lelaki termasuk dua anggota polis ditahan reman untuk membantu siasatan berhubung “wang perlindungan” berjumlah RM500,000 daripada sindiket dadah di sini.

Sindiket itu dipercayai menerima wang untuk mendapat maklumat mengenai serbuan sejak beberapa tahun lalu.

Mahkamah Majistret membenarkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan reman empat suspek berusia antara 23 hingga 43 tahun itu.

Difahamkan, seorang daripada suspek berpangkat asisten superintendan manakala seorang lagi lans koperal. Dua lagi suspek masing-masing pegawai Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan seorang ahli perniagaan.

Dua anggota polis dan pegawai MBPP terbabit direman dua hari bermula hari ini, manakala ahli perniagaan berkenaan direman empat hari.

Peguam K Kumaran dan Muniandy Vestanathan mewakili anggota dan pegawai MBPP terbabit, tetapi ahli perniagaan itu tidak diwakili peguam. Permohonan reman dibuat di depan penolong pendaftar Muhammad Azam Md Eusoff.

Tiada ulasan: