"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketika rakyat terhimpit harga barangan, Covid-19, pegawai Kelantan bersidang di KL dikritik

MALAYSIA DATELINE

Ketika rakyat terhimpit dengan harga barangan yang melonjak naik dan kekalutan ekoran Covid-19, tindakan kerajaan negeri Kelantan mengadakan persidangan pentadbir tanah di Kuala Lumpur dikritik ramai.

Ini kerana, mengadakan persidangan di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur bukan satu pilihan yang baik ketika rakyat berdepan dengan pelbagai masalah sekarang.

“Banyak-banyak hotel di kelantan hotel mewah di Kuala Lumpur menjadi pilihan.

“Sedang Rakyat jelata bergelut dengan kesusahan.. kerajaan Pas negeri Kelantan menghabiskan duit kerajaan menyewa hotel di ibu negara.

“Apa manfaat?” tanya Pemuda AMANAH Kelantan.

Mereka bertanya, tidak sedarkan kerajaan negeri Kelantan, mereka mengadakan majlis berkenaan di Kuala Lumpur ketika harga barang melambung tinggi sekarang ni.

“Sedar tak kerajaan Pas Kelantan,” tanya mereka.

Kerajaan Negeri Kelantan mengadakan Persidangan Pentadbir Tanah Negeri Kelantan 2021 di Hotel Concord, Kuala Lumpur pada 24 – 25 November lepas. Turut serta adalah menteri besar, Datuk Ahmad Yacub.

Bagi pengkritik, Siti Kasim, Persidangan Pentadbir Tanah Negeri Kelantan yang diadakan di Hotel Concorde, Kuala Lumpur ini menimbulkan banyak tanda tanya.

“Kenapa? Adakan biasa untuk semua kerajaan negeri mengadakan perbincangan di luar dari negeri.

“Tanya je,” kata beliau.

Tiada ulasan: