"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Fitnah: Tak serik-serik lebai ni

Peguam Mujahid serah notis tuntutan fitnah terhadap Razman Zakaria

MALAYSIA DATELINE

Naib Presiden AMANAH Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa akan memfailkan saman terhadap kenyataan fitnah  Pesuruhjaya Pas Perak Razman Zakaria.

Menurut Ahli Parlimen Parit Buntar itu,  beliau telah membaca satu posting bertajuk ‘Bila cacing naik ke mata’ di Facebook Razman Zakaria bertarikh 17 November 2021 yang disifatkan berunsur fitnah terhadapnya.

“Bersama-sama posting tersebut, beliau telah melampirkan gambar saya dengan caption kononnya saya mengatakan ‘PAS tidak patut menafikan hak orang bukan Islam dengan mengharamkan judi dan arak.

“Ini adalah satu fitnah jahat oleh Razman kepada saya,” kata Mujahid dalam kenyataan.

Oleh itu Mujahid telah mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang di mana satu notis tuntutan telah diserahkan kepada Razman pada 30 November 2021.

Katanya, sekiranya Razman gagal untuk meminta maaf, menarik balik posting tersebut dan membayar gantirugi kepada beliau berdasarkan kandungan Notis Tuntutan tersebut, beliau akan teruskan dengan tindakan saman di mahkamah.

Tiada ulasan: