"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bebas lelaki direman, SPRM tahan anggota penguat kuasa

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang anggota penguat kuasa ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kelantan kerana disyaki menerima rasuah RM2,000.

Harian Metro memetik Pengarah SPRM Kelantan, Rosli Husain mengesahkan tangkapan itu untuk disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.

Anggota itu disyaki menerima rasuah sebagai balasan bagi membantu melepaskan seorang lelaki direman atas kesalahan memiliki air ketum.

Sumber berkata, anggota berusia 40-an itu ditahan di pejabat SPRM Kelantan pada 11 malam.

Perintah reman empat hari mulai hari ini dikeluarkan Majistret Rais Imran Hamid susulan permohonan SPRM di Mahkamah Majistret Kota Bharu.

Tiada ulasan: