"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cara gadaffi dibunuh-ikut ajaran Islam?

irama


Jurusalem dibanjiri darah umat islam yang dibunuh tanpa perikemanusiaan oleh tentera Salib yang dipimpin oleh King Richard.Siapa tak marah, tak sakit hati.Kalau ikutkan hati mahu dicincang lumat King Richard.Tetapi Sultan Salehudin alayubi tidak berbuat demikian. Beliau beri rawatan pada King Richard yang tercedera.

Pada satu ketika dalam peperangan, Saidina Ali kmw tidak jadi bunuh musuhnya bila muka beliau diludah oleh musuh kerana ditakuti beliau membunuh bukan kerana agama.



Amerika yahudi pun hadapkan Saddam Husin kemahkamah sebelum dihukum gantung sampai mati walaupun mahkamah kanggaroo.

Bagaimana dengan Muammar Gadafi.Setelah ditangkap hidup2 ia terus dibunuh.Mayatnya dibuat pameran dan masih belum dikebumikan.

Adakah pembunuhan keatas Muammar Gadafi dan perlakuan keatas mayatnya oleh penentangnya ikut ajaran Islam? Kita serahkan pada ahli ugama untuk buat penilaian.
-tranungkite-

Tiada ulasan: