"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kopiah Tinggi Tapi Bengap, Penakut Dan Ego

Selatanonline

Zul Kulim pernah dicabar berdebat dalam isu Kalimah Allah. Cabaran tersebut dibuat oleh MP Shah Alam, YB Khalid Samad. Beliau tak berani sahut pun. Baru-baru ni Prof Aziz Bari cabar beliau berdebat dalam isu kononnya Prof Aziz Bari menghina Sultan Selangor. Sebelum itu, Zul Kulim tuduh Prof Aziz Bari menghina Sultan Selangor dalam isu kuasa Sultan.

Prof Aziz Bari nafikan dan berkata Sultan boleh ditegur atau dikritik. Maka, Prof Aziz Bari cabar MP Bebas yang ditendang keluar oleh PKR ini berdebat. Zul Kulim beri syarat bodoh dan kelakar, iaitu sebelum debat Prof Aziz Bari kena minta maaf dulu dengan Sultan Selangor. Apa bodoh punya syarat. Kalau sudah minta maaf, ertinya Prof Aziz Bari seperti mengaku beliau menghina Sultan. Maka, buat apa nak debat lagi atas isu tersebut? Jelas, memang bengap sungguh beri alasan semata-mata takut untuk berdebat.

Beliau hanya berani di depan TV saja menyalak setiap malam. Terbaru, di Parlimen orang yang pakai kopiah ini menunjukkan bebalnya lagi dengan berhujah bab ugama. Beliau mahu tunjuk pandai dalam isu Hukum Hudud berkaitan Liwat dan juga isu Akil Baligh. Kali ini, kompom beliau sebenarnya jahil di dalam ugama. Patut pun beliau duduk bersekutu dengan Umporno yang sememangnya spesis jahiliyyah.

Baca selanjutnya di suwaritimor

Tiada ulasan: