"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rektor UIA Dr. Zaleha jangan jadi pak turut UMNO yang berpenyakit "INSANE" kiurang waras

mohdnoorawang

SEKALUNG tahniah kepada juak juak umno termasuk PM Najib dan YB YB UMNO dan pembodek bodoh UMNO yang telah diresapi penyakit "INSANE" atau kiurang waras dalam tindak tanduknya. Terbaru tindakan mengantung pensyarah undang undang UIA Prof, Dr, Aziz Bari tidak mencerminkan "traformasi politik" yang dijanjikan oleh PM Najib Razak. Hanya janji kosong.


Disarankan agar Rektor UIA Prof. Datuk Dr. Zaleha Kamaruddin tidak menjadi hampa bodoh pemimpin UMNO dan juak juak bodoh UMNO yang sedang dilanda krisis moral dan berpenyakit "INSANE" atau "INSANELY" tidak berjangkit kepada Datuk Rektor.

Sepatutnya Datuk Rektor menarik balik pergantungan Prof Dr. Aziz Bari dan tidak perluada surat tunjuk sebab. Seperti kata Dr. Azziz Bari "saya tidak mencuri telur ayam".
Sepatutnya cerdik pandai dan pegawai tertinggi UIA mempertahankan kewibawan Dr. Aziz Bari. Mungkin pehak atasan UIA dapat tekenan dari pehak yang berkuasa dari UIA dan pemimpin UMNO.

Timbalan Menteri Pelajaran Tinggi Datuk Sarifuddin Abdullah melahirkan rasa kecewa, tergangu fikiran dan sedih tindakan mengantung pensyarah undang undang Prof. Dr. Aziz Bari.

Dari maklumat yang dibaca laman berita maya , Dr. Aziz Bari tidak dibenarkan memasuki pejabatnya di UIA Gombak. satu lagi tindakan kejam dan bodoh dari pehak atasan UIA. Jelas UIA tidak bertamddun, dan takut golongan interlektual yang beranimenyatakan kebenaran.

Dr. Aziz Bari berkhidmat dengan UIA selama 22 tahun dalam falkulti undang undang di UIA. Sebelun ini Dr. Aziz Bari telah dihadapkan dan disiasat oleh pehak SKMM dan dalam waktu yang Dr. Aziz Bari telah disola siasat oleh PDRM.

Untuk rekod Dr.Aziz Bari "hanya memberi pandangan sebagai seorang ahli akademik terhadap titah Sultan Selangor berhubung pemereksaan JAIS sebuah gereja di negeri Selangor. "

Rengkasnya di Malaysia tak boleh bagi komen atau pandangan kepada pehak UMNO/BN atau Istana jika tidak sehakuan atau sekepala dengannya. Mesti kata yes dan akur walaupun pehak yang berkusa salah atau tidak betul.

Diharapkan UIA dan pusat pengajian Tinggi yang lain tidak menjadi kuda dan lembu kepada pehak UMNO/BN demi politik perut dan politik kuasa yang sempit. Mesti ada tangan tangan gatal dan otak insane mengarahkan pehak UIA khasnya Datuk Rektor mengambil tindakan gantung dan memberi surat tunjuk sebab kepada Dr. Aziz Bari.

Walaupun kami kadang kadang tidak setuju setengah pendapat dan ulusan Dr. Aziz Bari terhadap kepeinpinan pakatan rakyat terutama pemimpin PAS khasnya Dato Sri Presiden. Namun dalam kemelut dan tindakan yang diambil oleh UIA kami tidak setuju seratus peratus, dan dianggap tindakan UIA tidak bertamddun dan tidak tepat.
-tranungkite-

1 ulasan:

hussin berkata...

apa salahnya pulak prof aziz bari kritik presiden pas?