"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panas! Skandal Adun Negeri Perak Yang Memalukan – Bahagian 3

5Seex Arc

Kesan dari pendedahan yang dilakukan sebelum ini, YB Dato Hamdi dikatakan telah panas punggung hinggakan baru-baru ini beliau telah membuat kenyataan untuk tidak lagi bertanding pada Pilihanraya Umum yang ke 13 nanti. Alasannya untuk memberi peluang kepada calon-calon lain untuk bertanding.

Namun dari maklumat yang telah kami terima, rupa-rupanya beliau hanyalah berlakon untuk meraih simpati, kononnya sekiranya rakyat merasakan beliau masih memerlukan khidmatnya, beliau sanggup untuk meneruskan menjadi wakil rakyat. Memang hebat lakonan beliau.

Rakyat dan pengundi dikawasan beliau telah menyiasat tentang kesahihan maklumat yang di dedahkan. Ada pula yang mendedahkan lebih banyak perangai buruk beliau yang berkaitan dengan ‘JUDI’. Ada saksi yang melihat Dato’ Hamdi sedang berjudi semasa orang tengah sibuk membuat persiapan semasa Pilihanraya Umum tahun 2008. Dato’ Hamdi juga sekarang ini sedang di siasat oleh Polis berkaitan kes penipuan balak berjumlah RM 1 juta dan juga sedang di siasat oleh SPRM. Memang Dato’ Hamdi ini seorang wakil rakyat yang sangat memalukan.

Di katakan sekarang ini dia sudah membuat pakatan dengan seorang bekas ketua pemuda bahagian dan berjanji membantu untuk mencadangkan bekas ketua pemuda itu menjadi calon. Di sekeliling Dato’ Hamdi ini terdapat beberapa karakter yang menarik :

Yang pertama: Dato’ Manaf (Ketua Bahagian UMNO Bruas) – beliau juga SANGAT berminat untuk menjadi calon wakil rakyat. Beliau telah banyak menggunakan duit peruntukan MAYANG untuk kepentingan peribadi dengan menyalurkan projek-projek kepada orang-orang kanan beliau. Di katakan janji-janji beliau untuk memberi sumbangan kepada cawangan dan penduduk, masih lagi belum ditunaikan. Malah janji beliau untuk membaiki rumah penduduk juga masih tidak kesampaian.

Yang Kedua: Azman Noh (Naib Ketua Bhagian Bruas) – beliau merupakan orang rapat dengan Dato’ Manaf. Ada beberapa projek MAYANG yang beliau telah terima.Beliau juga ada mendapat waran untuk projek pertanian namun projek pertanian kemana, duit peruntukan juga dah habis lesap.

Yang Ketiga: Dato’ Azhar Ahmad (Pegawai Khas MB Perak) – beliau orang yang sangat setia kepada Dato’ Hamdi, tetapi beliau memang telah di pergunakan cukup-cukup oleh Dato Hamdi.

Yang Keempat: Cikgu Azizi merupakan orang kuat Dato Hamdi dan Dato Manaf. Beliau adalah seorang guru tetapi yang menariknya beliau boleh berniaga khemah, mengubah wang haram dan macam-macam lagi. Masa kerja, beliau tiada di dalam kelas dan guru besar tak dapat nak ambil tindakan terhadapnya. Di hadapan rumahnya, banyak lori Petronas di letakkan di hadapan rumah beliau. Dia meniaga minyak kot…Harap-harap,

Pejabat Pelajaran Daerah dapat menyiasat perkara ini.

Inilah karakter-karakter menarik di sekeliling Dato Hamdi. Baguslah, semua berebut untuk menjadi calon. Harap-harap Pakatan Rakyat akan menggunakan semua maklumat ini. Yang pasti, rakyat sudah muak dengan puak-puak ini.

Sila klik di sini untuk pendedahan sebelum ini :

Tiada ulasan: