"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRU13, Kerajaan Bn Sabah tumbang

newkk
Isu sekiranya PR menang PRU13 dan memerintah Malaysia, kuasa melayu akan terhakis telah dibawa oleh penceramah murahan BN dipentas ceramah dikampung-kampung terutamanya dikawasan majoriti melayu. Hasutan yang sudah basi itu tidak menjejaskan sokongan rakyat kepada PR.

Sebelum puasa, rata-rata majlis ceramah anjuran PR mendapat sambutan yang luar biasa, isu-isu penyalahgunaan kuasa, rasuah, dan koborosan perbelanjaan pemimpin mendapat sambutan, isu komisen membeli kapal selam, pinjaman NFL (Lembu) penghapusan hutang kroni, Sekatan pemberian Royalti Minyak ke Kelantan dan banyak lagi menyakinkan rakyat bahawa BN tidak boleh diharap lagi untuk memerintah Malaysia.

Apatah lagi terang didepan mata bahawa UMNO tidak begitu serius untuk merampas kembali kerusi yang dulunya dikuasai oleh UMNO tapi kini dimenangi oleh PR, calun yang bakal dinobatkan oleh BN dalam PRU13 nanti kebanyakannya yang telah ditolak oleh rakyat.

Tentu ada yang bertanya, mana tahu BN nak letak calun yang rakyat sudah tolak. Jawapannya sekiranya tidak begitu orang tak panggil UMNO kerana itulah budaya dalam UMNO,. calunnya mesti orang yang rapat dengan pemimpin sama ada pemimpin diperingkat nasional, negeri atau bahagian. Bukan dipilih calun yang boleh menang.

Mana ada pemimpin UMNO nak dengar dan pakai cadangan orang lain, kerana apabila mereka telah diberi kuasa dan dipilih sebagai pemimpin mereka sudah sepakati dengan keegoan, orang lain semuanya tak boleh pakai, hak mereka saja yang betul, itulah yang terjadi dalam UMNO kini.

Rakyat nampak permainan pemimpin UMNO, sebab itu rakyat beralih sokongan kini, pada hal ada juga pemimpin PR yang dibaluti dengan keangkuhan tapi mereka belum lagi diberi kepercayaan untuk tadbir negara, jadi kewarasan nya belum diuji.

Apabila Sabah sebagai kawasan hebat UMNO, kini terbelah dua, jelaslah BN tak begitu yakin untuk terus menang di Sabah dan ini akan menjejaskan peluang BN untuk terus kekal memerintah Malaysia nanti.

Pada 29hb nanti laungan jatuhkan UMNO dan BN akan bergema disabah setelah 9 orang yang dulunya bertanggongjawab meruntuhkan kerajaan PBS kini akan bersama PR untuk meranapkan UMNO dan BN Sabah.

Apabila Dato' Lajin Ukim memberitahu kepada YAB Tok Guru Nik Aziz bahawa beliau akan meletak jawatan sebagai Timbalan Menteri Perumahan Kerajaan Tempatan dan jawatan Majlis Tertinggi UMNO itu bermakna bermulalah denyut kekuatan baru PR disabah.

Hanya tunggu PM Najib bubarkan parlimen.

Tiada ulasan: