"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengapa Ini Terjadi? (Gambar)

Tranungkite
Dari Anas B. Malik (radhiyallahu 'anhu), beliau menjelaskan bahawa Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam menyuruh supaya para makmum merapatkan saf-saf mereka dan Nabi akan dapat memerhatikan mereka dari belakang. Dan pada ketika itu masing-masing di antara kami pun saling merapatkanlah bahu dengan bahu dan telapak kaki dengan telapak kaki yang di sebelah. (Hadis Riwayat al-Bukhari, Shahih al-Bukhari, Kitab al-Azan, 3/154, no. 683)

Persoalan:
1) Mengapa kedudukan Najib berenggang sedangkan MB S'ngor (tiga dari kiri) boleh pula merapat bersama makmum lain..

2) Kenapa Najib sahaja (makmum) bersejadah sedangkan makmum lain termasuklah imam2 muda al-tahfiz(berjubah hitam) tiada bersejadah? Adakah Najib di'MULIA'kan ketika bersolat bersama2 rakyat/ makmum??? Wallahulam. Hanya Allah saja yg tahu...

Harap para menteri2 agama/ ulama2 UMNO menasihatinya.. Kerana rakyat SENTIASA MELIHAT TINGKAHLAKU PEMIMPIN..

Facebook Suara Rakyat

Tiada ulasan: