"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penduduk Palestin tak perlukan kita berjihad di sana

rozmal
Mereka punya tentera yang bertaqwa, saintis yang bertaqwa, jurutera yang bertaqwa. Mereka ada ALLAH, mereka tak perlukan kita. Kita berdoa dan beri sumbangan kepada mereka agar kita tidak ditanya di akhirat nanti apa peranan kita dalam krisis ini. ALLAH yang jaga pejuang dan rakyat Palestin, bukan kita.

Kita di Malaysia perlu bentuk tentera yang bertaqwa, rakyat yang bertaqwa, saintis yang bertaqwa, jurutera yang bertaqwa.

Walaupun disekat, ditindas, dibunuh, di macam-macam lagi, mereka boleh mencipta roket yang boleh menjangkau beratus kilometer sehingga ke Tel Aviv.

Tapi kita masih tak mampu nak buat roket sendiri yang menjangkau berpuluh kilometer.

Kerja kita di sini ialah ajak orang pada ALLAH, makmurkan masjid dengan solat jemaah dan kuliah ilmu, itu taman syurga kita. Taman syurga mereka ialah di medan perang.

Yang belajar di IPT, Politeknik, belajar betul-betul, ilmu itu penting, digandingkan dengan taqwa.

Jangan semangat kita macam BUIH COCA COLA.

-Tranungkite-

Tiada ulasan: