"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS janganlah berpecah... - SELENA TAY

SELENA TAY
RAKAN-RAKAN penulis daripada masyarakat Cina telah memberitahu bahawa mereka akan menolak PAS dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) sebab mereka berpendapat bahawa PAS tidak mempunyai pendirian yang teguh.

Mereka juga berpendapat bahawa pendirian PAS dalam isu kemelut Menteri Besar Selangor terlalu banyak berbolak-balik terutamanya dalam penetapan tarikh mesyuarat Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat yang telah ditunda dari 10 Ogos ke 13 Ogos dan akhirnya ditetapkan pada 17 Ogos dan ini amat merunsingkan dan mengelirukan penyokong dan pendukung Pakatan Rakyat.

Penulis sempat mewawancara 20 pengundi di Selangor dan semua mereka menyatakan rasa kecewa atas tingkah-laku PAS dalam krisis ini.
Seorang daripada pengundi tersebut, seorang pemandu teksi yang hanya mahu dikenali sebagai Chong telah berkata bahawa beliau kini sudah ketinggalan dari segi pemantauan berita mengenai pendirian PAS yang kerap berubah-ubah seperti cuaca.

Semua 20 pengundi itu berasa hairan mengapa masalah KeADILan dengan Menteri Besar daripada parti yang sama boleh memecahbelahkan PAS yang tiada kena-mengena dengan isu itu.

“Sepatutnya PAS janganlah berpecah-belah. Isu Menteri Besar Selangor bukannya masalah PAS. Selain itu, PAS yang sudah kata tidak mahu jawatan Menteri Besar tibatiba mengemukakan nama daripada PAS untuk jawatan tersebut walhal sepatutnya mengemukakan tiga nama daripada parti KeADILan sahaja,” sambung pemandu teksi itu lagi dalam nada suara yang menunjukkan kehairanan beliau.

Tiada ulasan: