"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berita malang bagi peminat sukan

Pemain badminton nombor satu Malaysia, Datuk Lee Chong Wei berdepan dengan tindakan penggantungan apabila gagal ujian doping kali kedua di Norway.

Laporan The Star menyebut, ujian ke atas “Sampel B” itu dijalankan pada 5 November dan pembukaan materainya disaksikan sendiri oleh Lee.

Ujian itu menunjukkan sampelnya mengandungi dexamethasone, sejenis bahan antiradang.

Menurut laporan itu, Lee menjalani ujian rawak semasa kejohanan dunia di Copenhagen pada 30 Ogos.

Beliau berdepan penggantungan daripada kejohanan sukan itu untuk tempoh sehingga dua tahun namun berhak mendapat pendengaran oleh Persekutuan Badminton Dunia.
-malaysiakini-


Tiada ulasan: