"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seorang lelaki Saudi menjual keretanya untuk membantu sahabat Turki-nya yang lumpuh

RIYADH (Arrahmah.com): Salman bin Muslih Al-Harari, seorang warga Saudi, tidak ragu-ragu untuk menjual harta benda miliknya yang berharga agar boleh memulangkan sahabat Turki-nya yang terluka, Muhammad Ali Arsalan.

Ali-Sharari berteman dengan Arsalan selama kunjungannya di sebuah bandar industri di Domat Al-Jandal.

Sebagaimana dilansir oleh Al Bawaba, Jumaat (5/2/2016), Arsalan menjadi lumpuh ketika kemalangan kereta menyebabkan dia menderita patah tulang dan lebam.

Ketika Al-Sharari mengunjunginya, Arsalan menyatakan keinginannya untuk pulang ke Turki agar dapat bersama-sama dengan keluarga dan anak-anaknya.

Al-Sharari tidak ragu-ragu untuk menjual keretanya dan membelikan Arsalan tiket kelas perniagaan dari Jouf ke Riyadh dan kemudian ke Ankara.

Tidak hanya itu, Alsharairi juga mengawal Arsalan ke lapangan terbang Riyadh dan mengucapkan perpisahan dengan senyum dan doa semoga cepat sembuh.

Dia juga berkordinasi dengan keluarga rakannya di Turki untuk menghantar ambulans ke lapangan terbang untuk membawa Arsalan ke rumah sakit.

Dan apa yang tersisa dari harga kereta yang dijual itu juga diberikan kepada Arsalan.

Al-Sharari bersyukur kepada Allah ketika dia menerima telefon dari Arsalan yang memberitahu bahawa ia tiba dengan selamat di rumah sakit dan mendapatkan rawatan.

Tiada ulasan: