"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas gangster lawat Mufti Wilayah Persekutuan (Gambar)

Muhammad Shamsul Abd Ghani
Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, menerima kunjungan Abdul Salam di Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan.Foto-Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

SHAH ALAM - Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, hari ini menerima kunjungan daripada bekas gangster Australia di pejabatnya.

Berkongsi di laman Facebooknya, Zulkifli berkata, banyak perkongsian yang beliau dapat dalam pertemuan itu.

"Ahlan wa sahlan (selamat datang) kami ucapkan kepada Abdul Salam, 42, (Vince Focarelli), bekas gangster di Australia yang menziarahi kami di Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan.

"Mendengar bagaimana beliau menerima hidayah untuk memeluk Islam, cukup menginsafkan kami mengenangkan kebesaran ALLAH SWT," katanya di Facebooknya.

Mengulas lanjut, Zulkifli berkata "benarlah bahawa hidayah itu milik ALLAH SWT semata-mata,".

Vince Focarelli sebelum memeluk Islam, merupakan ketua kumpulan Comanchero pernah terlibat dengan beberapa jenayah berat termasuk pengeboman yang membunuh dua orang ahli kumpulan gangster Hells Angels.

Anak Vince, Giovanni terbunuh dalam satu kejadian tembak menembak antara kumpulan gangster di Dry Creek pada 2012.
-sinarharian

Tiada ulasan: