"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemuda Amanah Kelantan desak Fattah Mahmood letak jawatan

ARIF ATAN

Hazmi HassanPemuda Amanah Kelantan mendesak Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Datuk Fattah Mahmood meletakkan jawatan sebagai Exco kerajaan negeri itu.

Ketuanya, Hazmi Hassan berkata tuntutan itu relevan memandangkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Panau itu seolah-olah tidak serius untuk memajukan Kelantan.

"Isu sampah, pengambilan tanah Lembah Binjai, masalah dialami 300 peniaga pasar malam Kubang Kerian dilihat seperti angin lalu sahaja di mata Exco kerajaan negeri.

"Tiada tindakan atau jawapan balas yang menunjukkan beliau serius untuk memajukan negeri Kelantan," ujarnya kepada Malaysia Dateline hari ini.

Beliau berkata, reaksi Fattah terhadap masalah yang dihadapi rakyat jelas tidak tepat dan meyakinkan sebaliknya hanya sibuk dengan aktiviti-aktiviti yang menguntungkan beberapa kumpulan tertentu sahaja.

"Contohnya, isu pengambilan tanah Lembah Binjai kononnya diusahakan seorang anak tempatan yang dinobat sebagai CEO terbaik Malaysia 2016.

Fattah Mahmood"Walhal, Wan Mohd Fadzmi Wan Othman, CEO AGROBANK yang dinobatkan CEO terbaik Malaysia 2017 dan bukannya CEO AUEI yang dinyatakan Exco tersebut," jelasnya.

Akibatnya, kata Hazmi, ramai anak muda tercicir kerana sikap pilih kasih dan program yang cuma dikendalikan kelompok tertentu sahaja.

"Sudah tiba masanya portfolio berkenaan diserahkan kepada YB lain yang lebih muda seperti YB Ustaz Latif atau YB Zaki yang dilihat lebih sesuai untuk mengerakkan anak muda Kelantan," tambahnya lagi.

Tiada ulasan: