"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak ditemui menyusu pada mayat ibu (Gambar)


Kanak-kanak ditemui menyusu pada mayat ibu di Bhopal, India semalam. - Foto Cover Asia Press
BHOPAL - INDIA . Seorang kanak-kanak ditemui menangis dan menyusui mayat seorang wanita yang dipercayai ibunya, semalam.

Menurut laporan Times Of India, Pengerusi Badan Kebajikan Kanak-kanak (CWC), Sudhir Vidhyarthi menerima aduan mengenai kejadian tersebut yang bertempat di sebuah pagar kereta api.

"Kanak-kanak tersebut lapar, menyebabkan kami yang menyaksikan keadaan tersebut berlinangan air mata," kata Sudhir.

Siasatan awal polis mendapati mangsa yang berumur 35 tahun disyaki terjatuh dari kereta api semasa mendukung anaknya.

Mangsa kemudian meninggal dunia akibat kecederaan parah di bahagian kepala manakala anaknya yang berumur 14 bulan terselamat.

"Mangsa mungkin terjatuh dari sebuah kereta api pada malam Selasa dan maut akibat kecederaannya," kata seorang pegawai polis di stesen Kotwali.

Sementara itu, CWC mengalami kesukaran untuk mendaftarkan anak mangsa di sebuah hospital.

"Sangat mengarut, hospital minta bayaran terlebih dahulu walaupun tahu keadaan anak mangsa getir," kata Sudhir.

Sudhir memberitahu, anak mangsa akan dirawat selama dua hari sebelum diberikan kepada waris mangsa.
-sinarharian

Tiada ulasan: