"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Gandingan Anwar-Mahathir tingkatkan keyakinan rakyat terhadap PH

MALAYSIA DATELINE
Gandingan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memberi impak yang sangat besar kepada negara kerana kedua-dua pemimpin ini merupakan tokoh negarawan yang memiliki pengaruh yang besar kepada rakyat Malaysia.

ngar kor ming“DAP Perak mengalu-alukan kenyataan Tun Dr Mahathir yang bersedia untuk menyokong Datuk Seri Anwar sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan diberi mandat oleh rakyat untuk membentuk kerajaan baru menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14)," kata Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming (gambar kiri).

Beliau berkata kesediaan Mahathir menyokong Anwar menjadi perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan (PH) diberi mandat mentadbir kerajaan menonjolkan kematangan politik pemimpin-pemimpin PH.

“Ini adalah berita yang baik, ia menunjukkan kematangan berpolitik antara pemimpin Pakatan yang sanggup mengutamakan agenda reformasi demi rakyat dan negara dari mana-mana kepentingan peribadi,” katanya.

Ahli Parlimen Taiping itu berkata, kematangan berpolitik yang ditonjolkan ini wajar dicontohi semua pemimpin dan anggota Pakatan Harapan untuk memenangi PRU-14.

“Dengan pengumuman ini, DAP Perak percaya semangat Pakatan akan dipertingkatkan dan rakyat akan mempunyai lebih keyakinan dalam misi kita menyelamatkan negara dari rejim kleptokrat yang mencuri harta benda negara,” katanya lagi.

Mahathir dalam satu temubual dengan The Guardian mengulangi desakannya supaya Anwar dibebaskan dan dibenarkan kembali terlibat dalam politik dan mengakui bahawa bekas timbalannya itu merupakan mangsa dendam politik.

“Jelas sekali keputusan mahkamah dipengaruhi kerajaan dan saya rasa kerajaan akan datang akan mampu memujuk Agong untuk memberikan pengampunan Di Raja kepada Anwar.

“Dalam keadaan dia mampu terlibat kembali dalam politik dan menjadi PM. Saya tidak ada bantahan,” kata Pengerusi Bersatu itu seperti dipetik The Guardian.

Tiada ulasan: