"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guru didakwa menghasilkan, memiliki gambar lucah isteri orang

Kuantan – Seorang guru dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tiga kesalahan iaitu menghasilkan dan memiliki gambar lucah serta memikat isteri orang untuk melakukan persetubuhan haram, Mac lalu.

Safriduwan Safar, 43, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan ketika ketiga-tiga pertuduhan dibacakan di depan Hakim Siti Aminah Ghazali.

Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Shahrizzat Amadan menawarkan jaminan sebanyak RM10,000 bagi setiap pertuduhan namun Hakim Siti Aminah menetapkan ikat jamin sebanyak RM15,000 bagi ketiga-tiga pertuduhan dengan seorang penjamin.

Siti Aminah turut memutuskan syarat tambahan iaitu tertuduh dilarang mengganggu mangsa yang merupakan bekas kekasihnya sehingga kes selesai.

Mahkamah menetapkan 1 Ogos ini untuk sebutan semula kes dan lantikan peguam. – Utusan

Tiada ulasan: