"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Singa halang ambulans bawa wanita sakit bersalin


Seorang wanita mengandung melalui detik cemas apabila melahirkan bayinya dalam ambulans yang dikelilingi sekawan singa.

Kejadian di kampung Lunsapur, Gujarat di India itu berlaku kira-kira tiga kilometer dari kediamannya pada Rabu lalu, lapor Times of India.

Ambulans berkenaan dalam perjalanan ke hospital bersama wanita berkenaan yang ketika itu menanggung kesakitan untuk bersalin apabila dihalang haiwan itu.

Susulan itu, pasukan paramedik memutuskan untuk menunggu sehingga sekawan singa itu meninggalkan lokasi, tetapi selepas menunggu beberapa kesakitan yang ditanggung wanita itu semakin memuncak, manakala haiwan itu masih tidak berganjak.

Situasi itu membuatkan wanita itu terpaksa melahirkan bayinya dalam ambulans.

Ketua Perkhidmatan Ambulans 108 Daerah Amreli, Chetan Gadhia berkata, petugas perubatan ketika itu menghubungi doktor untuk memaklumkan situasi yang dihadapi.

“Selepas mendapat kebenaran untuk melahirkan bayi dalam ambulans itu, mereka bertungkus-lumus selama 25 minit dan ketika itu singa itu masih lagi berlegar-legar di sekeliling ambulans,’ katanya.

Sebaik bayi itu selamat dilahirkan, sekawan singa itu mula beredar dan pemandu ambulans meneruskan pemanduan ke hospital kerajaan Jafrabad. 
– mStar

Tiada ulasan: