"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyokong ‘naik minyak’ lihat kelibat Anwar

DALIA ISMAIL 
Penyokong bertolak-tolak untuk memasuki kawasan pintu utama dewan.

Keadaan di luar dewan majlis Perbandaran Port Dickson kecoh apabila penyokong Datik Seri Anwar Ibrahim tidak mengindahkan larangan berada di luar kawasan penyokong yang dibenarkan.

Mereka bertolak-tolak untuk memasuk i kawasan pintu utama dewan dan asakan demi asakan yang berterusan menyebabkan sebahagian mereka berjaya meluru di hadapan pintu utama.

Keadaan ini menyukarkan petugas media dan calon untuk melepasi pintu utama apabila penyokong tidak mahu berganjak.

Polis juga gagal mengawal kemaraan penyokong hingga melepasi kawasan larangan.

Lebih daripada 50 penyokong kini masih berasa di pintu pagar utama dewan walau pun diarah polis agar berada di luar kawasan.
Penyokong ‘naik minyak’ lihat kelibat Anwar
Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir ditemani dan Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail pada jam 8.50 pagi ini

Pusar penamaan calon di buka pada jam 9 pagi ini.

Manakala calon Pas Let Kol Mohd Nazari Moktar tiba pada jam 8.35 pagi.

Sehingga kini calon PRM Ahmad Kamaruddin masih belum kelihatan.

Calon bebas bekas menteri besar Tan Sri Mohd Isa Samad hadir lima minit kemudian diikut Saiful Bukhari Azlan yang terus diserbu pihak media untul mendapatkan komen beliau yang bertanding pada prk port dickson utk melawan Anwar bekas bosnya yang pernah dikaitkan dengan kes liwatnya.

Setakat jam 9.30 pagi ini PRK Port Dickson bakal menyaksikan 7 calon akan berentap, 4 calon Bebas dan 3 daripada PH, Pas dan PRM.

Bagaimanapun sehingga kini kelibat calon PRM Ahmad Kamaruddin belum lagi kelihatan untuk menyerahkan borang pencalonannya.

Tiada ulasan: