"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bayi maut dicabul budak lelaki 10 tahun dalam surau

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang bayi maut selepas dipercayai dicabul seorang kanak-kanak lelaki berumur 10 tahun di sebuah surau di daerah Karawang, Jawa Barat, Indonesia.

DetikNews melaporkan bayi berusia 1 tahun 5 bulan itu ditemui dipeluk budak lelaki terbabit di dalam tandas surau selepas penduduk kampung membuat pencarian selepas mangsa dilaporkan hilang.

Seorang saksi dikenali Yadi dipetik sebagai berkata: “Saya bersama penduduk lain mencari mangsa. Ketika menjenguk ke dalam tandas surau, saya terkejut, mangsa dipeluk budak lelaki itu. Budak lelaki itu juga terkejut melihat saya.”

Dia menambah, penduduk kampung mencari mangsa selepas bapanya mendakwa anaknya hilang ketika bermain dengan kakaknya.

Selepas mencari sekitar kampung, Yadi berkata, dia akhirnya menemukan bayi itu dalam keadaan lemah dan tidak sedarkan diri

“Kenapa dengan kamu? Apa kamu dah buat pada anak orang? soal Yadi kepada budak lelaki itu dan mengambil mangsa dari pelukannnya, bagaimanapun bayi itu telah meninggal dunia.

Polis Karawang mengaku menerima laporan kes tersebut dan berkata pihaknya sedang menyiasat kes itu.

Tiada ulasan: