"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat Khashoggi ditemui?

LONDON - BRITAIN. Bahagian tubuh dipercayai milik wartawan terkenal, Jamal Khashoggi telah ditemui.

Laporan Sky New memetik sumber pihak berkuasa mendakwa tubuhnya telah dikerat-kerat dan wajahnya 'dicacatkan'.

"Mayatnya ditemui di kawasan taman kediaman konsul umum Arab Saudi," jelas laporan itu.

Berita itu dilaporkan selepas Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan meminta Riyadh mendedahkan lokasi mayat Khashoggi.

Terdahulu, Erdogan mendakwa pembunuhan kejam pengkritik lantang Putera Mahkota, Mohammed Salman itu telah dirancang terlebih dahulu.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan rakaman audio yang diperoleh pihak berkuasa Turki untuk mengesahkan Khashoggi diseksa dan jarinya dipotong sebelum dibunuh.

Erdogan juga tidak memaklumkan secara spesifik bagaimana wartawan berusia 59 tahun itu dibunuh 15 agen Saudi yang terlibat dalam komplot itu. - Agensi

Tiada ulasan: