"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Istana NS tarik balik pingat Najib, Rosmah

Istana Negeri Sembilan menarik balik darjah kebesaran yang dikurniakan kepada Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor berkuat kuasa serta merta.

Menurut laporan berita pantas Bernama yang memetik pendaftar darjah, Darjah Seri Utama Negeri Sembilan (SPNS) kepada Najib dan Darjah Seri Paduka Tuanku Ja'afar Yang Amat Terpuji (SPTJ) kepada Rosmah ditarik balik.

Anugerah itu membolehkan Najib bergelar Datuk Seri Utama dan Rosmah pula bergelar Datuk Seri.

Penarikan balik darjah kebesaran itu dibuat di tengah-tengah pendakwaan dan siasatan bertali arus terhadap pasangan itu atas pelbagai dakwaan salah guna kuasa, rasuah dan pengubahan wang haram.

Tiada ulasan: