"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM tangkap anak Azeez Rahim pula

Belum dua jam anggota parlimen Baling Datuk Abdul Azeez Rahim dilepaskan daripada reman Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), anak sulungnya pula dicekup.

Lelaki 24 tahun itu ditahan pada jam 12 tengah hari selepas hadir memberi keterangan di ibu pejabat SPRM hari ini.

Menurut sumber penahanan itu dibuat bagi membantu siasatan terhadap kes rasuah membabitkan projek kerajaan bernilai jutaan ringgit.

Katanya suspek dipercayai menjadi proksi kepada ayahnya yang juga angota Majlis Tertinggi Umno.

Sumber itu berkata, lelaki berkenaan berperanan sebagai runner dalam urusan perpindahan wang rasuah membabitkan syarikat kontraktor.

Siasatan SPRM dikatakan dibuat mengikut Seksyen 16 Akta SPRM 2009.

Penahanan terbaharu itu menjadikan lima individu direman sejak 26 September lalu termasuk Azeez membabitkan kes sama.

Pada 25 September lalu, Azeez, abangnya serta sepupu mereka ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes sama dan mereka direman sehari.
-malaysiakini

Tiada ulasan: