"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja berusia 16 tahun mendakwa dia dan ibunya dirogol oleh anggota polis.

HARYANA - INDIA. 18 individu termasuk tujuh anggota polis didakwa terlibat dalam kes rogol seorang remaja berusia 16 tahun dan ibunya selama hampir dua bulan, antara Julai dan September lalu di sebuah kampung berhampiran bandar Kalayat.

Berdasarkan aduan mangsa Selasa lalu, polis mendaftarkan kes terhadap kesemua suspek di bawah seksyen berkaitan yang termaktub dalam Kanun Keseksaan India (IPC) dan Akta Perlindungan Kanak-kanak daripada Kesalahan Seksual (POCSO).

Antara suspek dikenal pasti termasuk penolong sub-inspektor (ASI) Shamsher Singh, Roshan Lal dan Dhanpati, ASI Bajir Singh, ketua konstabel, Randeep dan konstabel Dilavar dan Isham Singh serta seorang ketua kampung dan bekas ketua kampung.

Menurut Penguasa Polis Kaithal, SP Astha Modi, mangsa mendakwa ASI Shamsher Singh merogolnya dan ibunya, manakala suspek lain berada di luar rumah sambil bersorak menyokong perbuatan keji itu.

Bagaimanapun, Shamsher Singh menyangkal dakwaan tersebut dengan berkata ayah mangsa bersubahat dan berpakat dengan anaknya bagi mengenakan tuduhan palsu terhadapnya dan yang lain.

Setakat ini, tiada tangkapan dibuat dan siasatan khas dikatakan turut akan ditubuhkan bagi menyiasat insiden terbabit.- Times of India

Tiada ulasan: