"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar pra-perkahwinan: Klasik, pelik…hilang akal?

FMT Reporters

Gambar Noor Arifah Mohamad Yusop dan Safwan Azim Shukri
Pasti ramai pasangan yang ambil kesempatan sempena cuti sekolah ini untuk melangsungkan perkahwinan. Memori hari indah ini tentu sekali ingin dikongsi bersama kenalan, terutamanya di media sosial. Dari dewan kenduri, pelamin, barang hantaran, persalinan pengantin hingga ke corak inai pilihan akan jadi topik bualan.

Tapi kalau ikut ‘trend’ sekarang, pasti ramai juga yang mahu berkongsi gambar pra-perkahwinan. Maklumlah, ia umpama cerita perjalanan cinta sebelum sah menjadi pasangan suami isteri.

Kalau dulu-dulu, trend gambar pra-perkahwinan biasanya dilakukan di taman, bawah pokok rimbun ala-ala dalam hutan gitu.

Gambar Noor Arifah Mohamad Yusop dan Safwan Azim Shukri
Namun sesuai dengan peredaran masa, pasangan muda kini lebih cenderung merakam detik ini dengan cara dan setting yang luar dari kotak kebiasaan. Lagi ‘rare’ lagi bagus.

Antara yang paling diingati mungkin gambar pasangan yang memilih gim sebagai latar belakang gambar pra-perkahwinan mereka. Apa yang ‘rare’? Pasangan ini membuat aksi bersenam dengan memakai persalinan pengantin, bertengkolok dan baju penuh labuci! Mungkin pasangan ini suka bersenam.

Baru-baru ini ada satu pasangan itu mengabdikan memori indah pada hari bahagia dengan mengambil gambar bersama ular peliharaan mereka. Pasangan Noor Arifah Mohamad Yusop dan Safwan Azim Shukri memilih untuk menggunakan ular sebagai prop kerana rasa cinta pada reptilia ini. Yang menariknya, bukan satu tapi 7 ekor ular dari spesis Ball Python dan Burmese Python. Kalau orang yang takut ular mahu pengsan dibuatnya.

Mungkin inilah tuntutan kemodenan, lain dari yang lain.

Tiada ulasan: