"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Omar diumum YDP bersama empat lagi ahli AMANAH terajui Yadim

NASUHA RAHMAN Foto: SYAFIQ ISKANDAR

Nik Omar Nik Aziz (kanan) ketika melancarkan buku 'The Return Tok Guru Nik Aziz' dan beliau menghadiahkan dua naskah buku itu kepada Presiden AMANAH Mohamad Sabu pada Konvensyen AMANAH Nasional yang diadakan di Ipoh petang ini.

Lima pemimpin AMANAH telah diterima untuk menerajui Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) yang diketuai oleh Nik Omar Nik Abdul Aziz.

Perkara itu dimaklumkan oleh Naib Presiden AMANAH Datuk Seri Dr Mujahid Yusuf Rawa yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika sesi membentangkan laporan minit mesyuarat Konvensyen Amanah kali ke-2 hari ini.

Nik Omar dilantik sebagai Yang Dipertua Yadim, timbalannya Zolkarnain Abidin dan tiga lagi dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah iaitu Timbalan Penasihat Umum AMANAH Datuk Wira Abdul Ghani Shamsuddin, Presiden ABIM Mohd Raimi Abdul Rahim dan ahli akademik Dr Mohd Abdul Razak.

“Yadim di bawah Jakim dan Jabatan Perdana Menteri, pelantikan ini saya baru terima surat semalam. Tokoh-tokoh ini akan berperanan membantu kita agar agensi bawah kuasa kita berperanan lebih berkesan,” katanya.

Mujahid menjelaskan pelantikan lima pimpinan itu berikutan perwakilan daripada Alor Setar Adnan Saad yang membangkitkan kedudukan dan peranan Pengarah Hal Ehwal Syariah AMANAH Zolkharnain Abidin di dalam kerajaan yang masih tidak diberi tempat dalam mana-mana agensi agama kerajaan.

Tiada ulasan: