"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyanyi Dahlan Zainuddin meninggal dunia

PENYANYI popular era 70-an, Datuk Dahlan Zainuddin, 78, telah menghembuskan nafas terakhir di Hospital Selayang jam 9.48 malam tadi.

Allahyarham tidak sedarkan diri akibat diserang angin ahmar (strok) sejak Sabtu lalu.

Sekitar empat tahun lalu, penyanyi yang terkenal dengan lagu Kisah Seorang Biduan itu diserang strok kali pertama mengakibatkan lumpuh sebelah kiri.

Berita sedih itu disahkan oleh isterinya, Datin Effa Rizan kepada rakan media malam ini.

Jenazah dimaklumkan akan dibawa ke Masjid Bangsar untuk dimandikan sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Bukit Kiara selepas solat Zohor.

Allahyarham meninggalkan seorang isteri dan tiga orang cahaya mata.

Antara lagu popular Allahyarham Dahlan adalah Kisah Seorang Biduan yang sehingga kini menjadi siulan.

Tiada ulasan: