"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Husam, Mariah dilantik naib presiden Amanah

N Faizal Ghazali
Walaupun tidak bertanding pada Konvensyen Amanah Nasional 2019 baru-baru ini, Senator Husam Musa sekali lagi dilantik sebagai naib presiden parti itu bagi penggal 2019 hingga 2021.

Menurut sumber, selain Husam turut dilantik jawatan sama ialah Adun Seri Serdang, Dr Siti Mariah Mahmud bagi menggantikan Dr Hassan Bahrom yang kalah dalam pemilihan jawatankuasa Amanah Nasional.

Selain itu, Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad dikekalkan sebagai pengarah komunikasi Amanah.

"Perubahan juga berlaku bagi jawatan setiausaha agung yang kini dipegang oleh Menteri Pembangunan Usahawan Dr Mohd Hatta Md Ramli bagi menggantikan Timbalan Menteri Kerja Raya, Anuar Tahir.

"Bagi jawatan pengarah pilihan raya pula kini dipegang oleh Pengerusi Amanah Perak, Asmuni Awi," kata sumber dalaman Amanah yang enggan disiarkan namanya kepada Malaysiakini, sebentar tadi.

Menurutnya, perbincangan dan pelantikan itu dibuat dalam mesyuarat Amanah Nasional yang berlangsung di Wisma Amanah, Kuala Lumpur, malam ini.

Sementara itu Mohd Hatta ketika dihubungi Malaysiakini memaklumkan, kenyataan lanjut berhubung perkara itu akan dibuat melalui kenyataan media oleh Khalid selaku pengarah komunikasi.

Tiada ulasan: