"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

16 pekerja migran digilis kereta api ketika tidur di landasan

Bernama

Pakaian dan kasut pekerja migran bertaburan di landasan selepas kumpulan buruh itu digillis sebuah kereta api kargo di Maharashtra Jumaat lalu. (Gambar AP)
NEW DELHI: Kira-kira 16 pekerja migran yang tertidur di atas landasan digilis kereta api kargo dalam nahas yang berlaku di Maharashtra, barat India, pada Jumaat.

“Selepas melihat beberapa buruh tidur di atas landasan, pemandu cuba menghentikan kereta api, tetapi gagal,” kata Menteri Hal Ehwal Perkhidmatan Kereta Api India, Piyush Goyal.

Pekerja itu dikatakan dalam perjalanan balik ke tempat asal mereka yang terletak beratus kilometer di Madhya Pradesh dengan berjalan kaki kerana banyak perkhidmatan kereta api penumpang digantung akibat penularan Covid-19.

Mereka tertidur di landasan kerana keletihan, lapor media tempatan.


Mangsa yang cedera dibawa ke sebuah hospital di daerah Aurangabad.

5.5k
Shares
facebook sharing buttontwitter sharing buttonwhatsapp sharing buttonsharethis sharing button
Subscribe to our newsletter and get news de

Tiada ulasan: