"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azeez tidak taubat, maaf saja tidak cukup

MALAYSIA DATELINE
Ahli Parlimen Batu Kawan, Kasthuri Patto menolak permohonan maaf kenyataan rasis dari Ahli Parlimen Baling, Datuk Abdul Azeez Rahim kerana permohonan maaf itu tidak mencukupi kerana jelas beliau tidak bertaubat.

Bagi Ahli Parlimen DAP itu, walaupun Azeez meminta maaf keesokan harinya selepas diarahkan oleh Speaker tetapi jelas dia tidak ‘bertaubat’ dari kesalahan beliau.

“Ini bukan kali pertama dia buat macam itu. Ini sudah kali kelima dia buat tuduhan macam ini. Jelas dia tidak bertaubat dan permohonan maaf sahaja tidak mencukupi,” kata Kasthuri dalam satu wawancara khas dengan Malaysia Dateline.

Ketika ditanya apakah yang beliau tuntut dari Speaker Dewan Rakyat, Datuk Azhar Harun, Kasturi berkata, Speaker perlu memberikan tindakan tegas kepada perbuatan sebegini agar tidak berulang lagi samada oleh Azeez sendiri atau ahli dewan yang lain.

“Mesti ada satu tindakan tegas, tidak cukup minta maaf saja. Maaf pun nampak tidak serius,” kata Kasturi yang berkata tindakan menggantung Azeez paling tidak dikehendaki oleh Perikatan Nasional (PN) sekarang kerana ia akan mengurangkan seorang anggotanya di Dewan Rakyat dalam suasana genting sekarang.

Menurut Kasthuri, apa yang berlaku kepada beliau telah berlaku kepada bapanya, P Patto yang juga disindir sedemikian rupa ketika beliau menjadi Ahli Parlimen DAP dahulu.

Tiada ulasan: