"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sikap Pas: Haram untuk orang, halal untuk mereka

MALAYSIA DATELINE
Haram untuk orang, halal untuk mereka. Inilah sikap yang ditunjukkan oleh Pas selepas mereka menjadi kerajaan, dakwa Pemuda AMANAH.

Ketuanya Shazni Munir Mohd Ithnin dalam satu kenyataannya mendakwa inilah yang ditunjukkan Pas dalam kes perlantikan Yang Dipertua, Yayasan Dakwah Islamiyyah Malaysia (Yadim).

“Inilah hipokrasi dan cakap tak serupa bikin yang ditunjukkan Pas.

“Haram untuk orang lain, halal buat mereka.

“Tidak boleh jika dibuat orang lain, boleh pula jika mereka yang buat,” kata Shazni.

Sehubungan itu, beliau berkata, jangan pula pelik seandainya selepas ini rantaian dalil ditunggang semahunya untuk menjustifikasikan pelantikan ini, asalkan sahaja jawatan dan elaun belasan ribu ini kemas dalam dakapan.

“Tahniah PAS!” kata Shazni berikutan perlantikan Nasrudin Hassan sebagai YDP Yadim yang baru selepas Nik Omar Nik Aziz dipecat dari jawatan itu.

Menurut Shazni, setahun yang lepas, Ketua Pemuda Pas telah mengkritik tindakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang menurut beliau melantik individu politik sebagai YDP Yadim.

Tulisan pojok di laman Harakahdaily juga dengan ‘menyinga’ menyatakan ‘YADIM bukan tempat eksperimen untuk memakan gaji buta’.

Hari ini (semalam), katanya, apabila Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi diumumkan sebagai YDP Yadim bagi menggantikan Nik Omar, tidak pula kelihatan mana-mana pemimpin Pas termasuk Ketua Pemudanya tampil mengkritik tindakan sedemikian rupa sebagaimana yang berlaku ketika era PH dahulu.

Tiada ulasan: