"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Walaupun dalam “kapal” sama, Armada dakwa Najib “penyamun”

SITI NUR ZAWANI MISCON

Walaupun sudah bergabung membentuk kerajaan dan berada dalam kapal yang sama, sayap pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) lantang menyerang pimpinan tertinggi Umno, Datuk Seri Najib Razak.

Najib digelar ‘penyamun’, istilah yang selalu digunakan oleh Tun Dr Mahathir ketika menyerang Najib, selepas tindakan Najib yang cuba mencampuri perbalahan antara pemuda Umno dan Angkatan Anak Muda Bersatu (Armada).

Menerusi hantaran Facebook rasmi Armada PPBM, sayap pemuda Bersatu itu menggelar Najib “penyamun” susulan kenyataan Najib yang mengingatkan agar parti komponen dalam Perikatan Nasional tidak melampau.

“Jangan melampau, rakyat memerhati,” tulis Najib.

Kenyataan itu ditulis sebagai respon kepada hantaran Dr Asyraf Wajdi Dusuki pada semalam yang melenting dengan kenyataan Ketua Armada dan mendakwa BN telah banyak mengalah kepada Bersatu.

Asyraf turut menyenaraikan tiga situasi yang membuktikan Umno-BN mengalah kepada Bersatu selepas menganggap Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal mengeluarkan kenyataan “melampau”.

Tiada ulasan: