"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MP PKR gesa Anwar tolak sokongan Najib

Malaysiakini

Ahli Parlimen Pasir Gudang PKR, Hassan Karim menggesa Presiden PKR Anwar Ibrahim untuk menolak sokongan bekas perdana menteri, Najib Razak.

Sementara seorang bekas pemimpin PKR juga mempersoalkan tawaran yang dibuat kepada Najib untuk menyokong Anwar.

Perkembangan itu hadir setelah Najib mencadangkan agar BN mempertimbangkan untuk menyokong Anwar, dengan syarat tidak melibatkan DAP dan dengan Umno diberi peranan dalam kewangan dan ekonomi negara.

Bercakap kepada Malaysiakini, Hassan berkata bahawa bekerja dengan bekas presiden Umno itu bukan langkah bijak.

"Saya sebagai ahli parlimen PKR tidak boleh terima Najib Razak. Saya harap presiden PKR selaku pengerusi PH serta ketua pembangkang tidak wajar ada kerjasama dengan Najib.

"Saya lihat belum apa-apa Najib sudah letak syarat dia tidak mahu kerjasama dengan DAP jika sokong Anwar. Siapa Najib untuk tentukan syarat itu?" soalnya.

Tiada ulasan: