"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Best ke jadi gomen tebuk atap yang khianat?

MOHAMED HANIPA MAIDIN

1. Semalam semasa di Parlimen, saya sempat dengar YB Tanjung Karang (Umno) berucap tentang Bajet 2021.

2. Sempat dengar dia perli isu syarat “Puteri Gunung Ledang” yang MP parti ehem sebut sebelum ini. Untuk rekod Umno dan parti ehem dalam Muafakat Nasional.

3. Tanjung Karang kata, bagi dia, isu moratorium dan pengeluaran wang KWSP dari akaun satu ibarat kita kena bagi pelampung untuk nak selamatkan orang yang sedang emas. Orang putih kata inevitable.

4. Saya dan Tanjung Karang ni jarang bersetuju semasa berdebat dalam Parlimen. Tapi yang dia kata semalam tu, saya setuju dengan Tanjung Karang.

5. Cuma tak dengar sama ada dia ada sebut tak fasal Jasa atau tidak.

6. Anyway, saya dok rasa PM Tebuk Atap mungkin bersedia untuk pinda bajet demi survival dan demi nak sedut oksigen sebentar.

7. Tapi tu lah nasib Gomen Tebuk Atap yang KHIANAT ni . Hari ni lepas dari mulut rimau, esok berdepan mulut buaya, esok lepas dari mulut buaya, lusa berdepan mulut ular sawa, lusa lepas dari mulut ular sawa, tulat berdepan dengan mulut naga berapi.

Tak pernah aman sentosa dari hari pertama hingga sat ni. living in fear all the time! Apalah seronok jadi gomen macam tu !..Tu tak kira lagi yang orang maki berlori -lori hari-hari….

Tiada ulasan: