"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Shabery sindir Pemuda PAS Terengganu: Tahniahlah!

Ada yang kata i SINAR, pengeluaran akaun 1 KWSP hasil perjuangan mereka. Tahniah lah!

https://www.facebook.com/372948932795326/posts/3493525760737612/?sfnsn=mo

Seorang veteran Umno menyindir Pemuda PAS dalam isu pengeluaran wang pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang hangat diperkatakan sejak akhir-akhir ini.

Dalam kemas kini hantarannya di media sosial, Ahmad Shabery Cheek mengucapkan tahniah kepada pihak berkenaan sambil melampirkan kenyataan ringkas itu dengan pautan kenyataan Ketua Pemuda PAS Terengganu.

"Ada yang kata i-Sinar, pengeluaran Akaun 1 KWSP hasil perjuangan mereka. Tahniahlah!" kata Ahmad Shabery.

Pautan itu merujuk kepada kenyataan panjang Ketua Pemuda PAS Terengganu, Mohd Nasir Abdul Razab.

Dalam kenyataan itu Mohd Nasir mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan kerajaan Perikatan Nasional kerana "membuat keputusan penting dalam keadaan terbaik".

Katanya tuntutan yang dibuat hanya bernilai RM10,000 sahaja tetapi keputusan yang dibuat kerajaan kemudiannya ialah sehingga RM60,000 bagi pendeposit yang mempunyai caruman melebihi RM90,000.

"Tahniah juga kepada Timbalan Ketua Pemuda Pemuda PAS Malaysia yang merupakan Ahli Parlimen Pasir Mas (Ahmad Fahli Shaari) yang dalam ucapannya di parlimen tempoh hari mencadangkan agar moratorium secara bersasar dan pengeluaran wang Akaun 1 KWSP diterima tanpa bersyarat kerana ianya tiada dalam Rang Undang-undang Perbekalan untuk dibincangkan dalam Parlimen.

"Bahkan beliau (Ahmad Fadhli) mencadangkan agar ahli parlimen kerajaan duduk semeja dan bincangkan yang terbaik buat rakyat," katanya.

Komen-komen yang mengiringi hantaran Ahmad Shabery rata-rata mentertawakan Pemuda PAS dan menganggap sayap itu memang pantas mahu mendakwa kebenaran diberikan kerajaan adalah atas usaha mereka.

"Bila dah lulus, masing-masing nak claim.. Bila bagi idea, dibangkangnya," tulis K-Ril ZaRil.

Bunga Teratai pula menulis: "Inilah dinamakan lembu punya susu kambing nak dapat nama." 

Ahmad Shabery merupakan bekas ahli parlimen Kemaman dan pernah mengetuai beberapa kementerian sebelum PRU ke-14

Tiada ulasan: