"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis buru bekas petinju terkenal pecah masuk rumah

KOSMO!
SANTI diburu polis kerana disyaki melakukan jenayah pecah rumah. - Foto Polis Thailand
BANGKOK –  Polis masih memburu seorang bekas petinju terkenal selepas dia memecah masuk sebuah rumah dalam kejadian di  Pyaya Thai, Bangkok semalam, lapor laman  berita The Pattaya News.

Suspek dikenali sebagai Santi, 38, dan memiliki ketinggian kira-kira 180 sentimeter. Dia  dikehendaki di bawah waran Mahkamah Jenayah kerana melakukan pecah rumah, pencerobohan bersenjata dan kerosakan harta benda.

Rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) menunjukkan dia memanjat pagar sebelum menceroboh masuk ke dalam rumah milik seorang doktor.

Cool Gadgets  videoCool Gadgets  video
Terdapat seorang wanita dan dua anak lelakinya di dalam rumah tersebut semasa kejadian. 

Namun, wanita itu berjaya melarikan diri, meninggalkan dua anak lelaki tersebut.

Ketika pasukan polis tiba, Santi dilaporkan melepaskan satu das tembakan dan mencederakan seorang anggota polis.

Bekas pemilik sebuah kem latihan tinju dikenali sebagai Sorasak Saetang tiba untuk memujuk suspek supaya  menyerah diri.

Sorasak berkata, suspek pernah menjadi peninju terkenal dan memperoleh bayaran  lumayan lebih 100,000 baht (RM12,771) untuk setiap perlawanan.

Bagaimanapun, suspek terlibat dalam gejala penagihan dadah yang membawa kepada pembabitan dalam jenayah kecil, menyebabkan dia diusir dari kem latihan itu lima tahun lalu, kata Sorasak.

Siasatan lanjut mendapati  dua anak lelaki doktor itu bersembunyi di dalam rumah tersebut namun  tanpa disedari, Santi berjaya melarikan diri. – AGENSI

Tiada ulasan: