"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hishamuddin suruh Tok Guru mengaku salah, kenapa tidak suruh Najib sama ?

YB. Drs. Khalil Idham Lim
Hishammuddin Tun Hussein berkata, Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat seharusnya mengaku membuat kesilapan dengan meminta penduduk Kelantan berdoa agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ditimpa keburukan jika enggan memberikan wang royalti minyak kepada negeri itu.

Beliau berkata daripada berdolak-dalik dan cuba mempertahankan apa yang dikatakannya itu,
adalah lebih baik bagi Nik Aziz mengaku salah dan berjanji tidak akan melakukannya lagi.

nampaknya Hishamuddin menutup sebelah mata dan cuba membetulkan rumah tangga orang lain seperti mana yang dilakukan sama oleh pemimpin UMNO yang lain pada masa ini.

Perpatah melayu "ayam berkokok punggung penuh dengan tahi" mungkin sesuai untuk menjawab kenyataan tersebut.

Siapakah Hisham dan pemimpin UMNO yang lain yang memandai nak jaga rumah tangga orang lain sedangkan rumah tangga sendiri berkecamuk dan banyak terpalit dengan berbagai skandal.

Namun saya pun tidak hairan kerana ini sikap sebenar yang diamalkan oleh pemimpin UMNO sejak sekian lama sejak merdeka apabila sering bermuka-muka namun disebaliknya penuh dengan masalah dan skandal.

Sebenarnya Di Malaysia tidak pernah berlaku pemimpin UMNO mengeluarkan kata "maaf" kepada rakyatnya yang dizalimi dalam banyak hal, apalagi jangan harap kalau hendak lihat ada menteri UMNO dan BN meletakan jawatan kalau terlibat dengan skandal yang melibatkan rakyat.

Tiada ulasan: