"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Enam T' PAS mampu selamatkan negara - Tamrin Tun Ghafar

Mohd Sabri Said
TASEK GELUGOR: Anak bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba, Tamrin Ghafar mengakui PAS mempunyai 'enam T' yang mampu menyelamatkan negara dari Umno BN.

Jelasnya, enam T itu ialah takutkan kepada Allah s.w.t, tazkirah dan tarbiyah, teladan yang baik, tolak penyelewengan kuasa dan rasuah, tamrin (latihan) serta takbir.

Menurutnya, enam T dalam PAS sangat berbesa dengan T dalam Umno yang hanya yang hanya berseronok semata-mata iaitu topi, TShirt, tambang, tapau, transpot dan tipu.

"Ikut Umno binasa bukan sahaja badan malahan negara boleh bangkrap hasil penyelewengan kepimpinan yang ada," tegasnya dalam ceramah anjuran PAS Kawasan Tasek Gelugor di Padang Awam Kampung Jarak Atas semalam.

Sebab itu katanya tidak hairan, jika ahli dan penyokong Umno bila dapat topi, T'shirt, tambang, transpot, tapau serta tipu sudah memadai untuk mereka hidup lima tahun lagi.

Selain beliau turut berpidato ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Pengerusi Kebajikan Rangkaian Bekas Angkatan Tentera (Kerabat), Kol (B) Haji Nazari Haji Mokhtar serta Yang Dipertua PAS Kawasan, Ustaz Khalid Man.

Baginya, PAS sebuah parti yang unik dan tahan dugaan walaupun berhadapan dengan pelbagai dugaan.

PAS juga tambahnya, kuat berpegang dengan agama, kepimpinanya pula mempunyai moral yang tinggi kerana menolak penyelewengan hasil daripada budaya tamrin yang jitu.

Umno pula jelas beliau, tidak bermutu berbanding perjuangan kepimpinan terdahulu sehingga sanggup menghabiskan kewangan negara untuk poket sendiri dan kroni demi mahu kekal berkuasa.

"Walaupun saya masih berada dalam Umno ia bukan budaya saya. Lepas ini tengoklah macamana keadaanya, " kata Tamrin disambut laungan takbir dari hadirin.

Tiada ulasan: