"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar Ibrahim nyatakan yang dia adalah anak jantan

anaabdullah
Pendek kata hampir semua Pucuk kepimpinan umno telah mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan kata kata kalau anak jantan sila tunjukkan.

Dari segi fizikal antara jantan dan betina boleh dizahirkan melalui kemaluanya, tetapi zaman jahiliah modern kadang kadang jantan boleh tukar “jantinanya”. Manakala yang betina tidak boleh berbuat demikian.

Semua rakyat 1 Malaysia mengenali Anwar Ibrahim sebagai anak jantan dan dicabar supaya tunjuk kejantanannya.

Anwar dianggap oleh musuh politiknya tidak berani menunjukkan kejantanannya atas sebab tertentu yang mungkin tidak boleh di elakkan kerana kononnya dia ada RM 3 bilion dalam satu akauan semasa menjadi timbalan perdana menteri dulu.

Sebaik saja dicabar oleh Ta Sri Muhyiddin Yassin, Anwar Ibrahim buat kenyataan media mencabar balik agar timbalan perdana itu mengisytiharkan hartanya.Jika kamu isytihar harta kamu baru aku isytihar akauan aku.

Dengan cabaran balas itu Tan Sri Muhyiddin Yassin membisu seribu bahasa. Maka isu tersebut mati tiba tiba.Tiada siapa yang berani berbuat demikian, kecuali mereka "bersih". Mana ada orang umno yang bersih setakat hari ini?

Oleh kerana pucuk kepimpinan umno teringin sangat agar Anwar Ibrahim tunjuk kejantannnya, maka dinyatakan yang dia akan bersara dalam arena politik jika gagal tawan Putra jaya selepas PRU 13 nanti.

Pada saya sah tindakan Anwar Ibrahim mengambarkan yang dia adalah sebenar benar “anak jantan” kerana berani menyatakan yang dia akan bersara dalam dunia politik selepas PRU 13 nanti.

Walaupun ada pucuk kepimpinan umno berkata itu hanya Psikologi Anwar Ibrahim saja, tapi pada saya itulah perisip yang di pegangnya. Beliau berani bertindak demikian sepertimana pernah dilakukan sebelum ini.

Beliau boleh kekal sebagai timbalan perdana menteri dan timbalan prresiden umno jika akur, sujud dan sembah Dr Mahathir waktu itu.Tetapi dia pertahan prinsipnya sebagai seorang pemimpin yang berwibawa dan berkarisma.Sanggup dipecat dan dipenjara.

Inilah sikap seorang pemimpin yang “berwibawa” dan “berkarisma” kerana beliau faham kedudukan dan pengaruhnya dalam politik mutakhir ini.

Bayangkan PRU 12 pengaruhnya boleh menafikan 2/3 wakil umno dalam parlimen. Jika PRU 13 nanti PR gagal tawan putrajaya bermakna pengaruhnya jatuh merudum, maka tiada guna lagi beliau bergiat cergas dalam arena politik Negara miskipun PR memerlukannya.

Siapakah pucuk kepimpinan umno yang berani berbuat demikian? Setakat hari ini belum seorang pun yang berani menyatakan yang dia akan bersara, Tun Abdullah Ahmad Badawi diugut dan dihambat tinggalkan jawatan perdana menteri Presiden umno.

Tun Mahathir berbuat demikian kerana pengaruhnya jatuh merudum dalam PRU 10 (1999) dan juga factor usia yang begitu lanjut dan lama memerintah. Atas sebab itulah Tun Mahathir bersara berbanding Anwar Ibrahim yang berusia 65 tahun 2012.Masih layak memerintah Negara 1 malaysia ini.

Atas sebab beliau anak jantan maka dinyatakan hasratnya yang dia akan bersara jika PR gala tawan Putrajaya selepas PRU 13 nanti.Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, walaupun sering uzur dan lanjut usianya.

Dengan daya juang yang tinggi dan dengan samangat yang ketal, belum ada niat dan hasratnya untuk bersara, malah ada pihak mengatakan yang dia akan bertanding sebagai ahli parlimen PRU 13 nanti.

Tiada ulasan: