"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis pijak wanita yang cedera - saksi

S Pathmawathy
Seorang saksi mendakwa polis "memijak" seorang wanita yang berada di atas lantai dan menjerit kesakitan" di sebuah premis bank dalam satu insiden ketika perhimpunan BERSIH 3.0.

Bercakap dalam pendengaran awam oleh Suruhanjaya Hak Asasi Manusia hari ini, saksi berkenaan mendakwa, tindakan itu menyebabkan wanita berkenaan mengalami kecederaan di tangannya.

Kejadian itu didakwa di premis bank dalam bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

S Kumar, 45, yang memberikan pertolongan kepada wanita berkenaan mendakwa, wanita tersebut tidak boleh bernafas ketika berada di atas lantai dan beliau memegang wanita itu dalam keadaan duduk.

Dakwanya, wanita yang tidak dikenali itu terjatuh ketika berada di luar bangunan dan dibawa masuk ke ruang yang menempatkan mesin teller automatik bank tersebut.

Dakwanya lagi, sekumpulan individu telahpun berlindung di dalam ruang berkenaan untuk mengelak daripada gas pemedih mata yang dilepaskan untuk menyuraikan kumpulan peserta perhimpunan di kawasan sekitar Dataran Merdeka.

Tiada ulasan: