"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bom. Sasarkan Presiden Assad Sambut Pagi Syawal

Blog www.ibnuhasyim.com
Assad jadi sasaran bom pagi Syawal
Assad jadi sasaran bom pagi Syawal Assad bersama beberapa mufti bersalaman selepas solat Aidilfitri di Damsyik. Foto: EPA

DAMSYIK - Presiden Syria Bashar al-Assad menjadi sasaran bom ketika dalam perjalanan menunaikan solat Aidilfitri di Damsyik, semalam. Media melaporkan, rangkaian Kumpulan Tentera Pembebasan (FSA) mendakwa, mereka sentiasa memantau pergerakan Assad sepanjang minggu ini.

“Difahamkan, FSA ada melepaskan bedilan roket pada rombongan tentera rejim ketika mereka dalam perjalanan ke masjid,” menurut laporan itu.

Menteri Maklumat Omran Zoabi bagaimanapun, menyangkal dakwaan itu dan menganggapnya sebagai usaha untuk menggugat keselamatan negara.

“Tuduhan itu palsu. Perjalanan kami ke masjid lancar tanpa gangguan,” katanya menurut Press TV. Stesen televisyen tempatan mendakwa, Assad dan beberapa mufti dilihat menunaikan solat Aidilfitri selepas kali terakhir dilihat di khalayak ramai minggu lalu di Masjid Anas Malik di Damsyik.

Sementara itu beberapa web telah menyebarkan gambar ini.
Apakah salah si kecil ini sehingga terpaksa menahan dan meraung kesakitan sebegini rupa. Wahai saudaraku kalian yg memiliki akal fikiran yang waras dan sifat belas kasihan? Bagaimana kiranya bayi ini adalah anak anda? Atau adik anda? atau cucu anda?

Ya Allah kau hancurlah kerajaan syiah pimpinan Basyar Assad dan sekutu-sekutu mereka, azablah mereka dgn azab yg pedih. Sungguh mereka menzalimi hamba-hambamu dengan kezaliman yang amat dahsyat.

Pihak kami di Syria Care HANYA menghulurkan bantuan ke Syria seperti bantuan KEWANGAN dan KEPERLUAN ASAS SAHAJA (spt makanan ,pakaian & ubatan). Bagi menghulurkan bantuan , anda boleh hubungi kami di :

Alamat: (SYRIA CARE OFFICE)
No.38B, Jalan Bola Tampar 13/14, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

Tiada ulasan: