"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

[GEMPAR] Satu-satunya Mujahidin Rakyat Malaysia Yang Kini Berperang di Syria

hijabulcrewz

Ini adalah gambar satu-satunya mujahidin Free Syrian Army (FSA) berkerakyatan Malaysia asli bukan Banglasia atau Myammasia. Dilaporkan bahawa beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk bersama barisan jihad menentang Regim Zalim Syiah Nusairiah LaknatuLlah Basyar Assad. Nama beliau Faisal Hamdi. Beliau berasal dari Alor Setar, Kedah Darul Aman dan kini menetap di Kuala Lumpur.

Beliau mempunyai seorang isteri, Faliyana Bt Muda dan mempunya beberapa seorang cahaya mata.

Mesti anda semua tertanya-tanya bagaimana seorang rakyat Malaysia ini boleh 'terlepas' ke Syria dan tiba-tiba muncul dengan menyertai pasukan mujahidin FSA di sana kan?

Ini jawapannya...

Beliau sebenarnya adalah salah seorang anggota kumpulan team kemanusiaan dari Malaysia yang ditugaskan memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat serta pelarian perang di Syria terpaksa menderita akibat peperangan yang meletus. Namun apabila tiba di sana, beliau nekad mengambil keputusan yang telah lama dipendam hajatnya iaitu berjuang fisabiliLlah. Untuk pengetahuan, sebelum berangkat ke Syria, beliau telah mempersiapkan diri dengan memasuki latihan keras rejimen askar wataniah serta mempersiapkan diri dengan amalan serta ilmu agama.
Komen isteri beliau di facebook suaminya, Faisal Hamdi.

Kini, hajat dan cita-cita beliau sudah tercapai. Doanya dimakbulkan Allah. Malah, lebih manis pemergian beliau adalah di dalam bulan Ramadhan serta mendapat restu daripada keluarga beliau. Isteri dan seluruh anggota keluarga beliau di Malaysia mendoakan kesejahteraan beliau. Malahan, seluruh umat Islam di Malaysia dan dunia mendoakan kemenangan dan kesejahteraan para mujahidin di Syria.

Namun, ada satu perkara yang pasti. Jika beliau pulang ke Malaysia...

Artikel bersambung di: http://hijabulcrewz.blogspot.com/

Tiada ulasan: