"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

NGO buat laporan polis penyebaran gambar pemimpin DICIUM BABI

Empat belas badan bukan kerajaan (NGO) Putrajaya hari ini membuat laporan polis berhubung penyebaran gambar pemimpin negara dicium seekor babi di laman sosial.

Kumpulan NGO itu diketuai Pengerusi Jaringan Kaseh Ixora, Zarina Ismail, yang hadir bersama wakil setiap NGO antaranya Majlis Belia Kawasan, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Putrajaya serta Majlis Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Putrajaya.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya hari ini, Zarina berkata perkara itu tidak seharusnya terjadi kerana ia menyentuh sensitiviti umat Islam selain menunjukkan rasa tidak hormat kepada pemimpin negara.

Beliau berkata pihaknya juga akan membuat laporan di Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia dan menggesa mengesan individu yang memuat naik gambar itu. 
-Bernama-

Tiada ulasan: