"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri tak guna, abaikan seorang lelaki yang terbaring hampir mati di luar hospital (Gambar)

Hyderabad: Baru hari pertama bertugas sebagai menteri kesihatan, Laxma Reddy sudah menunjukkan ‘belang’ dengan mengabaikan seorang lelaki yang terbaring hampir mati di luar hospital.

Menurut media, dalam lawatan pertamanya, Reddy sepatutnya menjalankan pemeriksaan mengenai cara pegawai perubatan menangani penularan virus influenza.

Dalam lawatan itu, dia dan beberapa pegawai dilihat langsung tidak mengendahkan seorang lelaki yang terbaring nazak di luar pintu masuk hospital.

Reddy kemudian meneruskan lawatan di Hospital Besar Osmania di Hyderabad dengan memeriksa unit kawalan pesakit, memberi cadangan mengenai kaedah kawalan penyakit dan cara menanganinya.

Akibat sikap tidak prihatin itu, Reddy kini teruk dikutuk pelbagai pihak kerana mengabaikan orang yang benar-benar sakit.
REDDY langsung tidak menghiraukan seorang lelaki yang nazak di luar Hospital Besar Osmania ketika dia melawat ke situ.
-hmetro-

Tiada ulasan: