"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelakon lelaki berbogel dengan model wanita

Tranungkite
SEGAMAT 4 Feb. – Seorang model dan pelakon yang pernah mencetuskan kontroversi sebelum ini sekali lagi menggemparkan industri hiburan tanah air apabila gambarnya berbogel bersama se­orang model tersebar di media sosial.

Gambar pelakon lelaki itu berbogel dan sedang duduk bersama seorang model wanita yang hanya memakai seluar dalam, kini menjadi viral dalam WhatsApp dan Facebook walaupun kesahihannya belum dapat dipastikan.

Dipercayai gambar artis lelaki yang berusia lewat 20-an itu di­am­bil kira-kira lima tahun lalu tetapi mula dimuat turun sejak beberapa minggu lalu.
Advertisement

Seorang kakitangan kerajaan di sini yang hanya mahu dikenali sebagai Zainal, 25, berkata, gambar itu diperolehnya minggu lalu dan kini menjadi viral dalam kalangan rakan dan kumpulan WhatsApp yang disertainya.

Katanya, pada mulanya dia terkejut tetapi selepas diamati gambar berkenaan sangat mirip dengan artis lelaki berkenaan dan perkara itu turut diakui rakan yang lain.
Advertisement

“Saya tidak tahu mengapa gam­bar ini disebarkan sekarang ji­ka betul artis berkenaan yang ku­rang popular terlibat kerana lakonannya tetapi isu-isu panas yang menjadi tajuk berita dirinya sebelum ini.

“Bagi menjernihkan keada­an artis lelaki berkenaan perlu tampil memberi penjelasan atau penafian. Jika tidak bersalah atau dianiaya, segera membuat laporan polis,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sebelum ini, artis lelaki berkenaan yang pernah menjadi pelakon tambahan dalam beberapa filem termasuk satu cerita ala gangster, kini dilihat lebih banyak berlakon sebagai pelakon tambahan dalam drama tempatan.

Malah, beberapa tahun lalu, kisah percintaannya bersama rakan artis wanita yang kini sudah bergelar isteri kepada seorang pengarah terkenal, menjadi isu panas apabila gambar bercium mereka mula tersebar di media sosial.

Selain itu, pelakon lelaki itu pernah dituduh memukul dan mencekik teman wanitanya namun dinafikannya sebelum berpisah dengan teman wanitanya itu.

Zainal berkata, dalam era internet ketika ini, penafian semata-mata tidak dapat membantu sebaliknya perlu disertakan dengan bukti dan perbuatan itu amat memalukan sebagai seorang yang beragama Islam.

Katanya, golongan artis perlu mengetahui batas-batas mereka se­bagai seorang Islam dan menjadi pelakon atau penyanyi bukan tiket untuk bebas melakukan apa sahaja kerana mereka akan menjadi ejen perosak kepada anak muda.


Ammar Alfian Insaf, Minta Isu Gambar Separuh Bogel Tidak Diperbesarkan
Ammar Alfian minta semua pihak tidak sebar gambar lamanya lagi.
PETALING JAYA: Pelakon dan model Ammar Alfian meminta isu gambar separuh bogelnya dengan seorang wanita yang menjadi viral di laman sosial tidak diperbesarkan lagi kerana peristiwa itu sudah lama berlaku.

Ammar atau nama sebenarnya, Ammar Alfian Aziz, 28, berkata, dia terkejut bagaimana perkara yang sudah lapan tahun terjadi itu timbul sekali lagi sedangkan dia sudah pun memberi penjelasan berhubung perkara itu sebelum ini.

"Saya harap orang ramai tidak sebarkan gambar-gambar itu lagi kerana ia diambil ketika usia saya 19 tahun dan saya akui ia kesilapan saya yang tidak matang lagi waktu itu.

"Perkara ini sudah pernah jadi kontroversi sewaktu saya masuk dalam industri seni dan saya pun sudah beri penjelasan mengenainya," ujarnya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Jumaat.

Ammar berkata demikian ketika diminta mengulas tentang laporan sebuah akhbar tempatan mengenai penyebaran gambarnya bersama seorang wanita dalam keadaan agak seksi.

Laporan yang tidak menyatakan nama artis itu memetik rungutan seorang pegawai kerajaan yang terkejut selepas menerima imej gambar berkenaan menerusi aplikasi mesej WhatsApp miliknya.

Dalam pada itu, Ammar berkata, dia sendiri sudah menyesali perbuatan tersebut dan sedang dalam proses untuk membersihkan namanya daripada persepsi negatif masyarakat.

"Usahlah ungit perkara lama dan saya sudah tidak buat lagi perkara begitu. Sekarang fokus saya untuk bersihkan nama dan bersaing dalam industri hiburan ini secara sihat," ujarnya.

Sementara itu, Ammar berkata, dia bakal keluar dengan drama terbaharu berjudul Nasuha pada 10 Februari ini di TV9 terbitan Zeel Productions.

Ammar berkata, dia terpaksa menurunkan berat badan bagi menyesuaikan dengan wataknya dalam drama ini.

"Alhamdulillah kerjaya lakonan saya semakin baik dan drama terbaru saya berjudul Nasuha akan disiarkan pada 10 Februari ini.

"Untuk drama ini pengarah menyuruh saya menurunkan berat badan sedikit daripada 80 ke 70 kilogram kerana mereka kata badan saya terlalu besar," ujarnya.
-mstar-

Tiada ulasan: